مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 تیر 1400 ساعت 11:102021-07-04سياسي

اولین پیاده روی فضایی چینی ها در ایستگاه خودشان انجام شد


نخستین پیاده روی فضایی فضانوردان چینی مستقر در ایستگاه فضایی چین و دومین پیاده روی فضایی تاریخ این کشور ساعاتی پیش با موفقیت انجام شد.

- نخستین پیاده روی فضایی فضانوردان چینی مستقر در ایستگاه فضایی چین و دومین پیاده روی فضایی تاریخ این کشور ساعاتی پیش با موفقیت انجام شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از scmp، تقریباً 13 سال پس از انجام اولین پیاده روی فضایی چین، دو فضانورد چینی دومین پیاده روی فضایی این کشور را در فضای خارجی ایستگاه فضایی تیانگونگ انجام دادند.

لیو بومینگ اولین فضانوردی بود که صبح امروز یکشنبه 13 تیر ماژول این ایستگاه فضایی را ترک کرد و سه ساعت بعد نیز تانگ هونگبو به او پیوست.

لیو در همان لحظات اول، نمای خارج از ماژول را بسیار زیبا توصیف کرد.

طبق اعلام آژانس فضایی چین، این دو فضانورد در طول این پیاده روی فضایی که یکی از مهم ترین بخش های مأموریت آنها بود، لباس فضایی نسل جدید خود را آزمایش کردند، تجهیزاتی را برای استفاده در ماموریت های آینده نصب کردند و تعدادی از کارهای فنی دیگر را انجام دادند.

این آژانس اعلام کرد که این دو فضانورد تمام وظایف تعیین شده را برای این پیاده روی فضایی که تقریباً 7 ساعت طول کشید، به طور کامل و موفقیت آمیز انجام دادند و پس از آن، لیو و تانگ دوباره به درون ایستگاه فضایی بازگشتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین پیاده روی فضایی چینی ها در ایستگاه خودشان انجام شد

اولین پیاده روی فضایی چینی ها در ایستگاه خودشان انجام شد