مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 تیر 1400 ساعت 09:202021-07-04اقتصادي

3 میلیون تعاونی با یک میلیارد عضو، 10 درصد اشتغال جهان را دارند


در جغرافیای اقتصادی امروز دنیا 3 میلیون تعاونی با همراهی یک میلیارد عضو خود توانسته اند 10 درصد اشتغال جهان را به خود اختصاص دهند.

- به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمدجعفر کبیری، معاون امور تعاون وزارت کار در پیامی به مناسبت روز جهانی تعاون (12 تیر 1400)، بیان داشت: در جغرافیای اقتصادی امروز دنیا 3 میلیون تعاونی با همراهی یک میلیارد عضو خود توانسته اند 10 درصد اشتغال جهان را به خود اختصاص دهند.

کبیری افزود: بر همین اساس می توان گفت تعاونی به عنوان الگویی کارآمد و مطلوب برای مدیریت نقدینگی سرگردان و هدایت آن به سمت ایجاد و توسعه کسب وکار و کارآفرینی در راستای پاسخگویی به نیازهای مشترک با رویکرد توجه بنیادین به اصول و قواعد توسعه پایدار، صیانت از محیط زیست سالم، توجه به مسئولیت اجتماعی در مقابل جامعه و پایبندی به اخلاق حرفه ای، قلمداد می شود.

نقش و جایگاه تعاونی ها در کمک به ایجاد اشتغال پایدار و مولد برای جوانان دانش آموخته و نیز سازماندهی مشاغل خرد و خانگی و ایجاد پیوند معنی دار و تعریف شده بین بنگاه های کسب و کار کوچک و متوسط (SME) ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

بر همین اساس در برنامه های توسعه کارآفرینی و اشتغال در کشور (برنامه اشتغال پایدار و برنامه توسعه اشتغال روستایی)، سهم و نقش ویژه ای برای کسب و کارهای ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3 میلیون تعاونی با یک میلیارد عضو، 10 درصد اشتغال جهان را دارند

3 میلیون تعاونی با یک میلیارد عضو، 10 درصد اشتغال جهان را دارند