مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 تیر 1400 ساعت 05:502021-07-04سياسي

تلاش وزارت میراث فرهنگی برای ثبت حرم رضوی در میراث جهانی یونسکو


وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: برای ثبت حرم مطهر رضوی در میراث جهانی یونسکو تلاش می کنیم.

- ایسنا/خراسان رضوی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: برای ثبت حرم مطهر رضوی در میراث جهانی یونسکو تلاش می کنیم.

دکتر علی اصغر مونسان در دیدار با تولیت آستان قدس رضوی که در تالار ولایت حرم مطهر رضوی انجام شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: حرم مطهر امام رضا(ع) ارزشمندترین بنای کشور، شکوه هنر و معماری ایرانی اسلامی است که تاکنون مورد غفلت واقع شده و به ثبت جهانی نرسیده است، لذا تلاش داریم این بارگاه نورانی را ثبت جهانی کنیم.

وی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و دستاوردهای وزارتخانه متبوع خود، به ثبت ملی زیارت رضوی در فهرست میراث فرهنگی کشور اشاره و ابراز کرد: با توجه به غنای موضوع زیارت امام رضا(ع) با پیگیری های انجام شده آداب زیارت و پیاده روی زیارت امام رضا(ع) در فهرست میراث فرهنگی کشور به ثبت رسیده است.

مونسان با بیان اینکه گردشگری کشور از وجود بابرکت حضرت رضا(ع) بهره مند است، گفت: شیوع ویروس کرونا آسیب های فروانی به صنعت گردشگری وارد کرد، منتهی یکی از بیشترین آسیب‎های گردشگری کشور در ایام کرونا بر هتلداران مشهد وارد شد، زیرا در این ایام کمابیش به شهرهای دیگر مسافر وارد می شد، اما با تعطیلی حرم مطهر رضوی تقریبا هی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش وزارت میراث فرهنگی برای ثبت حرم رضوی در میراث جهانی یونسکو

تلاش وزارت میراث فرهنگی برای ثبت حرم رضوی در میراث جهانی یونسکو