مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 تیر 1400 ساعت 04:402021-07-04اقتصادي

ممنوعیت ظرف یکبار مصرف پلاستیکی در اتحادیه اروپا


به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصرایران به نقل از یورونیوز، شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا از دیروز شنبه 3 ژوییه (12 تیر) برای همیشه با ظروف یکبار مصرف پلاستیکی خداحافظی کردند زیرا دستورالعمل مربوط به ممنوعیت تولید، خرید و فروش و کاربرد این محصولات که در سال 2019 تصویب شده بود، از امروز اجرایی شده است.

اقلام ممنوعه در این دستورالعمل شامل 10 مورد از جمله بشقاب، لیوان و فنجان قهوه، کارد و چنگال و قاشق، نی نوشیدنی، گوش پاک کن و حتی چوب بادکنک است.

همچنین قطعاتی از جنس پلیمرهای مصنوعی که برای نگه داشتن فنجان قهوه و لیوان نوشیدنی به کار می روند از این پس در 27 کشور عضو اتحادیه اروپا تولید و عرضه نخواهد شد.

علاوه بر این وسایل، ظروف یکبار مصرفی هم که از مواد پلاستیکی بیولوژیک یا طبیعی تهیه شده در اتحادیه اروپا ممنوع خواهد بود.

به فروشندگان محصولات یکبار مصرف اجازه داده شده است که اقلامی را که از قبل در انبارشان وجود داشته بفروشند، اما آنها از این پس باید محصولاتی را جایگزین ظرف های پلاستیکی کنند که قابلیت بازیافت داشته باشند.

در حال حاضر حدود 70 درصد زباله های دریایی در اروپا را ظروف یکبار مصرف پلاستیکی تشکیل می دهند.

با این حال کاربرد برخی دیگر از محصولات پلاستیکی یکبار مصرف مانند بطری های نوشیدنی و ظروف بسته بندی غذا همچنان در اروپا مجاز است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ممنوعیت ظرف یکبار مصرف پلاستیکی در اتحادیه اروپا

ممنوعیت ظرف یکبار مصرف پلاستیکی در اتحادیه اروپا