مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 تیر 1400 ساعت 03:252021-07-04پزشكي

کاهش عمل های پیوند کلیه و دغدغه این روزهای تنها متولی پیوند زنده کشور


مدیرعامل انجمن بیماران کلیوی کشور از کاهش عمل های پیوند کلیه در دوران کرونا در سطح کشور خبر داد - ایسنا/سمنان مدیرعامل انجمن بیماران کلیوی کشور از کاهش عمل های پیوند کلیه در دوران کرونا در سطح کشور خبر داد اعظم پناهی مهر، در سفر به سمنان و در دیدار با معاون استاندار اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 100 هزار بیمار کلیوی در کشور زیر پوشش این انجمن قرار دارند که در سال گذشته برای 600 نفر از آنها عمل پیوند کلیه انجام شد.

وی از کاهش عمل های پیوند کلیه در دوران کرونا در کشور خبر داد و افزود: هر چند به دلیل شیوع ویروس کرونا و شرایط بیمارستان های کشور عمل های پیوند کلیه به ویژه در برخی از استان ها کاهش یافته است، اما انجمن بیماران کلیوی در حال آسیب شناسی و تسهیل گری انجام عمل پیوند کلیه برای جامعه هدف است.

مدیرعامل انجمن بیماران کلیوی کشور ادامه داد: ویروس کرونا برای بیماران کلیوی دو برابر افراد سالم، مشکلات ایجاد کرده و با توجه به اینکه بیماران دیالیزی هفته ای سه بار باید وارد مراکز درمانی شوند در معرض ابتلا به این ویروس قرار دارد.

البته خوشبختانه، با تعامل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تزریق نوبت اول و دوم واکسن کرونا برای این گروه از بیماران خاص آغاز و در دست اجرا است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش عمل های پیوند کلیه و دغدغه این روزهای تنها متولی پیوند زنده کشور

کاهش عمل های پیوند کلیه و دغدغه این روزهای تنها متولی پیوند زنده کشور