مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 تیر 1400 ساعت 03:102021-07-03اجتماعي

هورالعظیم؛ حیوانات کمیاب در معرض خطر


اگر آب برای سیراب کردن هورالعظیم به اندازه کافی رها سازی نشود باید شاهد خشک و تبدیل شدن آن به کانون ریزگرد باشیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، کرامت حافظی در گفت وگو با خبرنگار مهر به خشک شدن تالاب هورالعظیم و مرگ ومیر ماهیان این تالاب اشاره کرد و گفت: تالاب هورالعظیم مهم ترین باقی مانده تالاب های میان رودان (بین النهرین) است و منطقه وسیعی را در شامل می شود.

وی با اشاره به تنوع زیستی - جانوری در تالاب هورالعظیم یادآور شد: هورالعظیم یکی از مهم ترین زیستگاه های گونه های جانوری در خاورمیانه - جهان و همچنین گنج تالاب های ایران است و تعداد فراوانی از گونه های حیات وحش خوزستان در هورالعظیم قابل مشاهده هستند.

این فعال زیست محیطی خوزستان تصریح کرد: فصل تابستان زمان زادآوری گونه های مختلف حیات وحش در هورالعظیم است چرا که هورالعظیم تنها زیستگاه شِنگ (سمور آبی) میان رودان در ایران است.

حافظی گفت: شِنگ (سمور آبی) میان رودان (Mesopotamian Smooth-coated Otter) با نام علمی (Lutrogale perspicillata maxwelli ) کمیاب ترین سمور آبی جهان است که تنها در هورالعظیم ایران و تالاب های بین النهرین عراق زیستگاه دارد و گونه آسیب پذیر فهرست سرخ جهانی است.

وی ادامه داد: برخی گونه های کمیابی که در خاورمیانه در این تالاب زادآوری دارند مانند غول حواصیل، اکراس آفریقایی، مار گردن و گونه های فهرست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هورالعظیم؛ حیوانات کمیاب در معرض خطر

هورالعظیم؛ حیوانات کمیاب در معرض خطر