مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 تیر 1400 ساعت 20:102021-07-03اقتصادي

80 درصد آب مصرفی استان بوشهر از طریق همسایگان تامین می شود


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر وضعیت آب استان را بحرانی خواند و گفت: 80 درصد آب مصرفی استان بوشهر از طریق استان های فارس و کهگیلویه و بویراحمد تامین می شود.

- عبدالحمید حمزه پور در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استان بوشهر از نظر آب شرب با کمبودهای جدی روبرو است و بخش عمده آب مصرفی استان از طریق استان های همسایه تأمین می شود.

وی با اشاره به تأمین 10 درصد آب مصرفی استان بوشهر از آب شیرین کن ها خاطرنشان کرد: تأمین آب از طریق آبشیرین کن ها هزینه بسیار زیادی دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه 10 درصد آب مصرفی استان از منابع آبی درون استان تأمین می شود افزود: در حال حاضر بیش از 80 درصد منابع آبی از استان های همسایه وارد می شود.

وی وضعیت تأمین آب در استان بوشهر را بحرانی دانست و افزود: استان بوشهر با اقلیمی گرم و خشک یکی از استان های بحرانی، در تأمین آب آشامیدنی است.

حمزه پور با اشاره به کاهش 50 تا 80 درصدی بارش ها، گفت: گرمای بالای هوا و به دنبال آن مصرف بیشتر آب، همه گیری کرونا و نیاز به رعایت بهداشت و شست وشوی بیشتر، آشامیدنی نبودن منابع آبی درون استان به دلیل خشکسالی های طولانی و برداشت بی رویه از منابع آب و خشک شدن چاه های آب، چالش کم آبی بیشتر شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

80 درصد آب مصرفی استان بوشهر از طریق همسایگان تامین می شود

80 درصد آب مصرفی استان بوشهر از طریق همسایگان تامین می شود