مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 تیر 1400 ساعت 15:552021-07-03بين الملل

شورای انتقالی جنوب دولت مستعفی یمن را تهدید کرد


عیدروس قاسم الزبیدی رییس شورای موسوم به شورای انتقالی جنوب مورد حمایت امارات روز شنبه دولت عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی این کشور را تهدید کرد که آن ها هزینه سنگینی را خواهند پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک ، الزبیدی که در شهر عدن در جنوب یمن و در جمع فرمانده های نظامی و امنیتی سخن می گفت، هشدار داد: نیرو های مسلح شورای انتقالی جنوب هرگز در قبال به هم ریختن امنیت و ثبات شهرستان لودر در استان ابین و به طور کلی در جنوب یمن دست بسته عمل نخواهد کرد.

وی اضافه کرد: مسؤولان [دولت هادی]هزینه این اقدامات را خواهند پرداخت، اقداماتی که نقض روشن توافق ریاض است و این کار با هدف به شکست کشاندن این توافق صورت می گیرد.

دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب 5 نوامبر 2019 (آبان ماه 98) با وساطت عربستان و با هدف به اصطلاح تحقق صلح در جنوب یمن توافق صلح ریاض را به امضا رساندند.

از مهم ترین بند های توافق ریاض، استقرار دولت منصور هادی در شهر عدن در مدت 7 هفته، متمرکز شدن نیرو های نظامی زیر نظر وزارتخانه های کشور و دفاع، مقابله مشترک با جنبش انصارالله زیر نظر ائتلاف سعودی، تشکیل یک کمیته نظارت بر توافق ریاض با نظارت عربستان بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شورای انتقالی جنوب دولت مستعفی یمن را تهدید کرد

شورای انتقالی جنوب دولت مستعفی یمن را تهدید کرد