مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 تیر 1400 ساعت 10:452021-07-03بين الملل

وخامت اختلافات ریاض و ابوظبی؛ کویت میانجیگری را آغاز کرد


برخی منابع یمنی اعلام کردند، در پی تشدید تنش ها میان متحدان ریاض و ابوظبی در یمن، کویت به میانجی گری میان این دو پرداخته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، پس از تشدید اختلافات میان شبه نظامیان دو عضو ائتلاف علیه به نقل از منابع دیپلماتیک اعلام کرد، کویت تماس هایی با ریاض و ابوظبی در همین رابطه داشته است تا شاید بتواند از شدت تنش ها بکاهد.

در ادامه این گزارش آمده، عربستان سعودی شرط گذاشته که گروه متحد امارات در یمن یعنی المجلس الانتقالی الجنوبی (شورای انتقالی جنوب) باید به میز مذاکره بازگردد و توافق ریاض امضا شده در سال 2019 را بدون قید و شرط اجرا کند.

ریاض همچنین گفته نیروهای شورای انتقالی باید از عدن خارج شوند تا دولت عبد ربه منصور هادی به این شهر بازگردد و تمام اشکال تنش از جمله برخی انتصاب ها در وزارت کشور، دفاع و وزارت خارجه باید متوقف شود.

وزارت خارجه کویت جمعه شب (دیشب) با صدور بیانیه ای از دیدارها میان دولت هادی و شورای انتقالی جنوب با نظارت سعودی استقبال کرد و تمامی طرف های مربوطه را به اجرای توافقات فراخواند.

نائف الجحرف دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس هم دیروز در بیانیه ای تمامی طرف های مربوطه را به اجرای توافق ریاض فراخواند و مدعی شد که هدف ریاض حل سیاسی اختلافات است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وخامت اختلافات ریاض و ابوظبی؛ کویت میانجیگری را آغاز کرد

وخامت اختلافات ریاض و ابوظبی؛ کویت میانجیگری را آغاز کرد