مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 تیر 1400 ساعت 08:302021-07-03اقتصادي

کاهش 30 درصدی سالانه جرایم رایانه ای با شبکه ملی اطلاعات


مطابق با سند توسعه شبکه ملی اطلاعات سالانه 30 درصد جرایم رایانه ای در کشور کاهش خواهد یافت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، وزیر ارتباطات امروز در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری برای پویش ملی ارتقا آگاهی های حقوقی جامعه میان وزارت ارتباطات و معاونت پیشگیری از جرم قوه قضاییه با اشاره به دریافت گزارشی از قوه قضاییه در خصوص بررسی بیش از هزاران پرونده با موضوعات متعدد کلاهبرداری در دادسرای جرایم رایانه ای اظهار داشت: در این گزارش قوه قضاییه از ما درخواست کرد تا راه حل هایی برای پیشگیری از این مشکلات در نظر بگیریم که وقوع جرایم در فضای مجازی و ثبت شکایت کاهش یابد.

آذری جهرمی گفت: از زمان دریافت این گزارش، کارگروهی برای بررسی این مساله تشکیل شد و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات حدود 6 ماه روی این مساله مطالعه کرد تا بسترهای فسادخیز که باعث تشکیل پرونده قضایی برای مردم می شود را شناسایی کند.

وی افزود: بخشی از این مشکلات به دلیل سیستم های فنی مانند تبلیغات و اخبار دورغی است که در فضای مجازی منتشر می شود و پایه و اساسی ندارند.

البته با توجه به دستورات اجرایی از سوی آمریکا برای قطع همکاری کشورها در حوزه فناوری اطلاعات، سختی هایی در دسترس نبودن تجهیزات ایجاد شد اما این موضوع باعث نشد که ما در این مسیر پیش نرویم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 30 درصدی سالانه جرایم رایانه ای با شبکه ملی اطلاعات

کاهش 30 درصدی سالانه جرایم رایانه ای با شبکه ملی اطلاعات