مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 تیر 1400 ساعت 08:152021-07-03اقتصادي

مقایسه باتری نیم قلمی و باتری آلکالاین با یکدیگر و موارد استفاده از آنها


استفاده از نوع قلمی و نیم قلمی باتری ها در دستگاه های الکترونیکی بسیار رایج است زیرا که هم هزینه کمی دارند و هم بیشتر دستگاه های الکترونیکی از این نوع باتری ها پشتیبانی میکنند.

- باتری چیست؟ باتری ها منبع انرژی اکثر وسایل اطراف ما به حساب می آیند از ریموت درب پارکینگ تا کنترل تلوزیون و ربات ها از انواع باتری ها استفاده میکنند.

به طور کلی میتوان گفت که باتری ها قلب حرکتی و فعال کننده اکثر وسایل الکترونیکی هستند.

باتری های قلمی بیشترین کاربرد را در حال حاضر دارند و در بسیاری از دستگاه ها بکار می روند ولی همین باتری های به ظاهر ساده نیز دارای نوع های زیادی هستند که در اینجا مختصرا  دو نوع آلکالاین و نیم قلمی را با یکدیگر مقایسه می کنیم تا با تفاوت ها و تشابه های آنها آشنا شویم.

1.

انواع باتری قلمی در دسته بندی کلی باتری های قلمی از ابتدا تا به امروز دارای 5 سایز مختلف بوده اند   هر یک از انواع باتری های قلمی دارای ولتاژ و ظرفیت متفاوتی نیز می باشد، نوع متداول باتری های قلمی سری  AA است که تقریبا همه ی مردم با آنها آشنایی کامل دارند و در لوازم مختلفی از آنها استفاده می کنند.

دو نوع   D  CوAAAA  از کم کاربرد ترین انواع باتری های قلمی می باشند نوع c وd  از جمله باتری های تقریبا اولیه تولید شده از سری قلمی هستند که امروزه حتی در لوازم الکت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقایسه باتری نیم قلمی و باتری آلکالاین با یکدیگر و موارد استفاده از آنها

مقایسه باتری نیم قلمی و باتری آلکالاین با یکدیگر و موارد استفاده از آنها