مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 تیر 1400 ساعت 06:502021-07-03اقتصادي

ساخت خشک کن با قابلیت حفظ بیشتر ارزش غذایی در دستور کار محققان کشور


با توجه به اینکه سالیانه به طور متوسط حدود 35 درصد محصولات کشاورزی تبدیل به ضایعات می شود، محققان موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی نسبت به طراحی و ساخت دستگاه های خشک کن حرارتی در صنایع غذایی با قابلیت حفظ بیشتر ارزش غذایی و مصرف کمتر انرژی اقدام کردند.

- با توجه به اینکه سالیانه به طور متوسط حدود 35 درصد محصولات کشاورزی تبدیل به ضایعات می شود، محققان موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی نسبت به طراحی و ساخت دستگاه های خشک کن حرارتی در صنایع غذایی با قابلیت حفظ بیشتر ارزش غذایی و مصرف کمتر انرژی اقدام کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محسن حیدری، عضو هیأت علمی گروه طراحی ماشین آلات صنایع غذایی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی، فرآیند خشک شدن محصولات غذایی را فرایندی بسیار پیچیده و بین رشته ای دانست که در آن رطوبت محصول با تبخیر شدن کاهش می یابد و ادامه داد: در طول خشک شدن به موازات فرایند تبخیر، فرایندهای دیگری نیز رخ می دهد که می تواند باعث کاهش ارزش غذایی، تغییر رنگ، تخریب ساختار سلولی و ترک برداشتن محصول شود.

وی با بیان اینکه بیشتر شرکت های فعال در زمینه ساخت خشک کن های صنعتی در ایران تنها به واکنش تبخیر رطوبت توجه می کنند و سایر واکنش ها مورد غفلت قرار می گیرد، خاطر نشان کرد: این موضوع باعث تولید محصولات بی کیفیت و کاهش کارایی خشک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت خشک کن با قابلیت حفظ بیشتر ارزش غذایی در دستور کار محققان کشور

ساخت خشک کن با قابلیت حفظ بیشتر ارزش غذایی در دستور کار محققان کشور