مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 تیر 1400 ساعت 04:052021-07-03اقتصادي

فاجعه ای تلخ زیر پای اسدآباد


امروزه کمبود آب درکشور به ویژه با توجه به خشکسالی های اخیر به صورت یک مشکل جدی درسطح کشور مطرح بوده و عوامل مختلف طبیعی و انسانی درچند دهه اخیر باعث ایجاد شرایط بحرانی و افت سطح آب های زیرزمینی شده است .

- ایسنا/همدان امروزه کمبود آب درکشور به ویژه با توجه به خشکسالی های اخیر به صورت یک مشکل جدی درسطح کشور مطرح بوده و عوامل مختلف طبیعی و انسانی درچند دهه اخیر باعث ایجاد شرایط بحرانی و افت سطح آب های زیرزمینی شده است .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نگاهی به آمار تراز سطح آب های زیرزمینی در دشت های کشور گویای آن بوده که در اغلب دشت ها سطح آب زیرزمینی به طور مداوم در حال سقوط قرار داشته و در بیشتر دشت های کشور میزان برداشت بیشتر از میزان تغذیه آب زیرزمینی است.

اُفت سطح آب زیرزمینی پیامدهای مخربی مانند خشک شدن رودخانه ها و تالاب ها، از بین رفتن پوشش گیاهی، افزایش گرد و خاک، نشست زمین، ایجاد فروچاله ها و شکاف های طولانی در دشت ها و شور شدن آب زیرزمینی را به دنبال دارد.

در سال های اخیر افت سطح سفره های آب های زیرزمینی به تبع دیگر نقاط کشور به دلایل مختلف دشت اسدآباد را نیز ممنوعه بحرانی کرده و تنش آبی و چالش ناشی از آب گریبان این دشت را نیز گرفته و تهدید می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاجعه ای تلخ زیر پای اسدآباد

فاجعه ای تلخ زیر پای اسدآباد