مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 تیر 1400 ساعت 03:552021-07-03اقتصادي

خطر توسعه بیابان های لار را تهدید می کند


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان با یادآوری اینکه این شهرستان هم اکنون در وسعت اراضی بیابانی در فارس اول است، یکی از تهدیدات جدی را توسعه اراضی بیابانی به واسطه تداوم خشکسالی و فرسایش بادی ذکر کرد.

- مسعود لادنی با بیان اینکه از لحاظ وسعت اراضی بیابانی، لارستان رتبه نخست را در بین شهرستان های فارس دارد، گفت: اغلب مناطق به دلیل خشکسالی و آبیاری زمین با آب شور، کشاورزی غیراصولی، نبود پوشش گیاهی کافی در سطح زمین در معرض فرسایش بادی سریع تر دچار پدیده بیابانی شده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از منابع طبیعی فارس، لادنی با بیان اینکه مساحت عرصه های ملی لارستان بالغ بر یک میلیون و 138 هزار و 500 هکتار است، افزود: به لحاظ شرایط اقلیمی و رویشگاه های گیاهی، گونه های گیاهی شاخص لارستان شامل کُنار، گَزشاهی، گَون، قیچ، بادام کوهی، بنه، ارس یا سرو کوهی است.

لادنی، مهمترین چالش های پیش روی منابع طبیعی لارستان را مسئله خشکسالی دانست و افزود: مشکل خشکسالی باعث شده تا مراتع و جنگل های لارستان تحت فشار قرار گیرد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان با اشاره به اینکه با توجه به دام مازاد موجود در مراتع، حضور عشایر، چرای خارج از فصل دام های روستاییان و نباریدن باران موجب شده تا اکثر مراتع موجود در لارستان در وضعیت فقیر یا خیل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر توسعه بیابان های لار را تهدید می کند

خطر توسعه بیابان های لار را تهدید می کند