مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 11 تیر 1400 ساعت 13:452021-07-02اقتصادي

لبنیات سنتی بخوریم یا نخوریم


در حالی که لبیناتی های سنتی روز به روز زیاد می شود کسی نیست بگوید که آیا مردم بدون نگرانی از این لبنیات های خوشمزه استفاده کنند و یا اگر می خواهند بیمار نشوند، - به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، تعداد مغازه های لبنیات سنتی در کوچه و خیابان های شهر هر روز زیاد می شود، از یک سو آنقدر خوشمزه است که  هر ذائقه ای را تهییج می کند که در صبحانه با سنگک گرم سرشیر، خامه، شیر و ماست، پنیر لیقوان و تبریز را نوش جان کند، از سوی دیگر نگرانی وجود دارد که مبادا این گونه لبنیات ها که به قول امروزی ها پاستوریزه و هموژنیزه نیستند، مشکلی برای سلامتی ایجاد کند.

ظریفی می گفت استفاده از لبنیات سنتی یا به اصطلاح محصولات ماست بندی،  برگشت به قبل از 200 سال است که دانشمندی به نام پاستور با ابداع پاستوریزاسیون انسانها را از بیماریها مختلف نجات داد.

اما در طرف مقابل محصولات لبنی کارخانه ای پاستوریزه شده و عاری از میکروب و بیماری، بسته بندی های شکیل و بهداشتی و حمل آسان، ولی گران که قیمت هایشان ثابت نیست و هر بار که به مغازه می روی شاید قیمت نسبت به سری قبل فرق کند و بعضی شیرهای کم چرب که فقط رنگ شیر را دارد.

حقیقتا انسان در این پارادوکس گیر می کند که بالاخره کدام را انتخاب کند لبنیات سنتی نسبتا ارزن با طعم و مزه دلچسب را انتخاب کند و ریسک بیماری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لبنیات سنتی بخوریم یا نخوریم

لبنیات سنتی بخوریم یا نخوریم