مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 11 تیر 1400 ساعت 12:552021-07-02بين الملل

معترضان کانادایی مجسمه ملکه فعلی و پیشین انگلیس را سرنگون کردند


شهروندان کانادایی در اعتراض به کشف گورهای جمعی کودکان بومی این کشور، مجسمه دو ملکه انگلیس را در روز ملی کانادا سرنگون کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، معترضان کانادایی روز پنجشنبه مجسمه های ویکتوریا ملکه پیشین و الیزابت دوم ملکه فعلی رویترز ، درپی کشف سه گور جمعی کودکان بومی کانادایی، معترضان خشمگین در شهر وینیپِگ همزمان با روز ملی کانادا مجسمه این دو ملکه را پایین کشیدند.

این اعتراضات که لغو روز کانادا نام گرفت، علاوه بر وینیپگ، در چند شهر دیگر کانادا از جمله تورونتو و اُتاوا نیز برگزار شد و معترضان شعار نسل کشی افتخار نیست سر دادند.

سخنگوی بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس ضمن ابراز خشم و محکوم کردن این رویداد در بیانیه ای اعلام کرد: به دنبال این کشف های غم انگیز، فکر ما با جامعه بومی کانادا است و به طور دقیق این مسائل را دنبال می کنیم و با دولت کانادا درخصوص مسائل بومیان در ارتباط هستیم .

رسانه های کانادایی در هفته های گذشته 3 بار از کشف گورهای جمعی که مدفن نزدیک به 1000 کودکان بومی کانادا بوده اند خبر داد ه اند.

در بازه زمانی 1883 تا 1996، حدود 150 هزار کودک بودمی از خانواده های خود به اجبار جدا شدند و به مدارس شبانه روزی فرستاده شدند که کلیسای کاتولیک آن را تأسیس کرده بود و هدف اصلی آن دور کردن این کودکان از جو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معترضان کانادایی مجسمه ملکه فعلی و پیشین انگلیس را سرنگون کردند

معترضان کانادایی مجسمه ملکه فعلی و پیشین انگلیس را سرنگون کردند