مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 11 تیر 1400 ساعت 10:302021-07-02بين الملل

پایان حضور نظامیان آمریکا در افغانستان


20 سال پس از ورود تفنگداران آمریکایی به خاک افغانستان به بهانه مبارزه با تروریسم القاعده و نابود کردن طالبان، پایگاه هوایی بگرام به عنوان مرکز ثقل نظامیان آمریکا در این کشور جنگزده در آستانه تخلیه کامل است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ای پی، آمریکایی ها که پس از حادثه تروریستی حمله به برج های تجارت جهانی نیویورک در 11 سپتامبر 2001 برای نابود کردن القاعده به افغانستان لشکرکشی کرده بودند، حالا در فاصله کمتر از 75 روز تا 20 سالگی آن فاجعه به تدریج پایگاه های نظامی خود را در این کشور خالی می کنند.

آن هم در حالی که طالبان دوباره در افغانستان قدرت گرفته و هر روز خبری تازه از پیشروی نیروهای این گروه در بخش های مختلف به گوش می رسد.

دو مقام رسمی دولت ایالات متحده امروز جمعه به شرط فاش نشدن نام و هویت خود خبر دادند مدیریت و فرماندهی پایگاه هوایی بگرام به نیروهای امنیت و دفاع ملی افغانستان سپرده شده است.

این در حالی است که ژنرال آستین اس میلر، فرمانده ارشد نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان همچنان عهده دار مسئولیت های خود برای دفاع از جان تفنگداران است.

تخلیه پایگاه هوایی بگرام آشکارترین نشانه از عقب نشینی و خروج 2500 تا 3500 نظامی آمریکایی از خاک افغانستان آن هم حدود 70 روز مانده به وعده جو بایدن برای خروج کامل همه تفنگداران آمریکا از این ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان حضور نظامیان آمریکا در افغانستان

پایان حضور نظامیان آمریکا در افغانستان