مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 11 تیر 1400 ساعت 09:152021-07-02اقتصادي

شهرستان اسکو با تولید 2300 تن گل محمدی قطب این محصول است


شش درصد سطح کشت گل محمدی کشور و 51 درصد سطح کشت استان در شهرستان اسکو قرار دارد و این شهرستان با تولید 2300 تن گل محمدی، - اظهار داشت: شهرستان اسکو از مراکز مهم تولید گل محمدی در کشور و استان است به طوری که 6 درصد سطح زیر کشت گل محمدی کشور و 51 درصد سطح زیرکشت استان در شهرستان اسکو قرار دارد.

فرماندار شهرستان اسکو گفت: میزان سطح زیرکشت گل محمدی در کشور 14 هزار هکتار، در استان آذربایجان شرقی 1450 هکتار و در شهرستان اسکو 730 هکتار می باشد که در راستای سیاست های دولت در افزایش سطح زیر کشت این محصول ارزشمند از زمان استقرار دولت در سال 92 حدود 200 درصد افزایش یافته است.

وی بیان اینکه امسال حدود 2300 تن گل محمدی از باغات و گلستان های واقع در دامنه های سهند برداشت شده است افزود: این رقم نسبت به سال گذشته حداقل 110 تن افزایش داشته است.

فرماندار شهرستان اسکو خاطر نشان کرد: بیشترین سطح زیر کشت گل محمدی متعلق به روستاهای گنبرف، کردآباد، مجارشین، عنصرود و کهنمو است که به لحاظ آب و هوای خنک و خاک حاصل خیز و قرار گیری در دامنه های زیبای کوه سهند، بهترین شرایط را برای پرورش و تولید گل سرخ محمدی در این منطقه را دارا می باشند.

رضی منش ارتقای بهره وری در باغات گل محمدی و افزایش میزان تولید محصول در هکتار را مهم ترین سیاست دولت در اقتصادی کردن بخش کشاورزی دان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهرستان اسکو با تولید 2300 تن گل محمدی قطب این محصول است

شهرستان اسکو با تولید 2300 تن گل محمدی قطب این محصول است