مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 11 تیر 1400 ساعت 06:252021-07-02سياسي

ضرورت توجه دولت جدید به مسئله فرهنگ


توصیه دلسوزان فرهنگی به دولتمردان برخاسته از رأی جانانه ملت این است که مبادا مشکلات ساختاری، اقتصادی و اجتماعی آنها را از توجه به مسایل فرهنگی غافل کند.

- یادداشت-سید هدایت الله موسوی فرهنگ وهنر همواره بزرگترین آوردگاه انسانیِ جوامع بشری بوده است و این دستاورد مهم بشریت مهم ترین عامل در تخمین میزان توسعه یافتگی در بازه های مختلف تاریخی می باشد.

در دوران معاصر که آشفتگی تولید و شلاق های برنده نئولیبرالیسم، شکوه و منش انسان را به مسلخ برده است؛ بزرگترین پناه گاه مستاجران زمین، دامنه های گسترده فرهنگ است که ابعاد گوناگون آن پهنه هایی به وسعت تمام خواسته های بشر را نمایان می کند.

در کشور ما هم  همواره دوره های تاریخی، متناسب با تمایزهای فرهنگی شناخته می شوند؛ به عنوان مثال فرهنگ دوره قبل از اسلام با دوره ظهور و حضور اسلام بسیار متفاوت و در بیشتر حوزه ها و فرم ها 100 درصد تغییر کرده است.

بنابراین در بیشتر بررسی های تاریخی، تمدن های گوناگون را با ظرفیت های فرهنگی ایجاد شده برانداز می کنند و کمتر  دستاوردهای دیگر به عنوان نرخ اثرگذاری مورد توجه قرار می دهند.

مراد نگارنده از نوشتن این مقدمه کوتاه، ضرورت توجه به مساله مهم و تعیین کننده فرهنگ و هنر در شرایط فعلی کشور است؛ همچنان که در کشاکش تحولات بنیادین دوران پیروزی انقلاب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت توجه دولت جدید به مسئله فرهنگ

ضرورت توجه دولت جدید به مسئله فرهنگ