مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 تیر 1400 ساعت 23:552021-07-01پزشكي

تاثیر عصاره مریم گلی خاردار بر افسردگی و اضطراب


یافته های یک مطالعه بر روی موش های آزمایشگاهی نشان داد که تزریق گیاه مریم گلی خاردار می تواند اثرات ضد افسردگی و ضد اضطرابی در موش ها داشته باشد، - یافته های یک مطالعه بر روی موش های آزمایشگاهی نشان داد که تزریق گیاه مریم گلی خاردار می تواند اثرات ضد افسردگی و ضد اضطرابی در موش ها داشته باشد، البته برای استفاده از نتایج این مطالعه در انسان نیاز به مطالعات بیشتری است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، افسردگی و اضطراب به عنوان اختلالاتی مزمن، شایع و ناتوان کننده، از جمله بیماری های مهم در نظام سلامت جهانی هستند و بررسی ها نشان داده که درصد شیوع این اختلالات در کشورهای در حال توسعه، به مراتب بیشتر از کشورهای توسعه یافته است.

با وجود این که انواع متنوعی از داروها برای درمان اضطراب و افسردگی در دسترس هستند، اما به دلایلی مثل عوارض جانبی و ترس از وابستگی به داروهای شیمیایی، همچنان بهبودی کامل اتفاق نمی افتد.

به همین دلیل پژوهشگران به دنبال داروهایی کارآمدتر برای درمان این اختلالات هستند و در این بین توجه ویژه ای به داروهای گیاهی صورت گرفته است.

یکی از گیاهانی که در طب سنتی به اثرات درمانی آن اشاره شده، گیاه مریم گلی است و تاثیرات آرام بخش، خواب آور، اثرات ضد اضطراب و ضد افسردگی، ضد تشنج و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر عصاره مریم گلی خاردار بر افسردگی و اضطراب

تاثیر عصاره مریم گلی خاردار بر افسردگی و اضطراب