مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 تیر 1400 ساعت 04:352021-07-01سياسي

نقدی بر آیین نامه اجرایی لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری


یک عضو هیات رییسه کانون وکلای دادگستری مرکز به تحلیل آیین نامه اجرایی لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب 4/ 6/ 1400 رییس قوه قضاییه پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمود حبیبی بازرس و عضو هیات رییسه کانون وکلای دادگستری مرکز در گفت وگویی، به سوالاتی در باره این آیین نامه پاسخ داده است.

متن این گفت وگو را می خوانید: *آیین نامه اجرایی لایحه استقلال کانون وکلا بر اساس چه قانونی به تصویب ریاست محترم قوه قضاییه رسیده است؟ مستند ریاست محترم قوه قضاییه در تصویب آیین نامه، ماده 22 لایحه قانونی استقلال مصوب 5 اسفند 1333 می باشد.

در این ماده آمده است کانون وکلا با رعایت مقررات این قانون، آیین نامه های مربوط به کانون از قبیل انتخابات و طرز رسیدگی به تخلفات و نوع تخلفات و مجازات آنها و ترفیع و کارآموزی و پروانه وکالت را در مدت دو ماده از تاریخ تصویب این قانون تنظیم می نماید و پس از تصویب وزیر دادگستری به موقع اجرا گذاشته می شود .

*اساساً چه تغییرات قابل توجهی در این آیین نامه صورت پذیرفته است؟ تغییرات صورت پذیرفته نسبت به آیین نامه مصوب 1334 بسیار زیاد است، لیکن اجمالاً می توان گفت تغییرات مهم به شرح ذیل است: 1.

در تبصره دو ماده 11 آیین نامه سابقه قضایی مانند سابقه وکالت محسوب گردیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقدی بر آیین نامه اجرایی لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری

نقدی بر آیین نامه اجرایی لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری