مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 تیر 1400 ساعت 04:102021-07-01اقتصادي

کشتار بیش از 2 هزار راس دام در کشتارگاه شهر طی سالجاری


در 3 ماهه سالجاری بیش از 2 هزار راس دام سنگین و سبک در کشتارگاه دام شهرداری ذبح شده است.

- رشید میرحسامی در گفت وگو با خبرنگار فارس در سقز اظهار کرد: براساس آمارهای موجود کشتار، دو هزار و 53 راس دام سنگین و سبک در 3 ماهه اول امسال در کشتارگاه دام شهرداری سقز انجام شده که یک هزار و 215 راس دام سنگین (گاو و گوساله)و 838 راس دام سبک (گوسفند و بز) بوده است.

شهردار سقز ادامه داد: روزانه دام های ذبح شده پس از مراحل بهداشتی و تایید نهایی توسط پزشک اداره دامپزشکی تحویل قصابان سطح شهر می شود که  95 درصد کشتارهای دام سنگین گوساله با گوشت باکیفیت است ضمن اینکه کنترل اصول و موارد بهداشتی از اولویت های کاری کشتارگاه است.

وی افزود: وسائل و تجهیزات سالن های خط کشتار گاوی و گوسفندی و محوطه ها همه روزه ضدعفونی و با آب گرم شستشوی کامل شده و با حساسیت زیادی توسط بازرس فنی بهداشتی کشتارگاه کنترل می شود تا شهروندان عزیز از بابت خرید و مصرف گوشت قرمز نگرانی نداشته باشند.

میرحسامی گفت: کشتارگاه نیمه صنعتی سقز شامل سالن خط گاوی و گوسفندی، اتاق های معاینه جگر گاو و گوسفند، بازرسی گوشت، ذبح شرعی کشتارگاه، اتاق پوست و لکه پاک کنی، سالن پیش سردکن و تونل انجماد، تصفیه خانه، کوره لاشه سوز و انبار پوست است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشتار بیش از 2 هزار راس دام در کشتارگاه شهر طی سالجاری

کشتار بیش از 2 هزار راس دام در کشتارگاه شهر طی سالجاری