مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 تیر 1400 ساعت 02:552021-06-30اقتصادي

شناسایی 110 معدن در گیلان/ اکثر معادن سطحی هستند


رییس سازمان صمت گیلان با اشاره به شناسایی 110 معدن در استان، گفت: با وجود ظرفیت خوب منابع معدنی گیلان، معادن شناسایی شده فعلی عمدتاً سطحی بوده و روی آنها کار نشده است.

- فرهاد دلق پوش شامگاه چهارشنبه در گفتگوی ویژه خبری با اشاره به جاذبه ها و ظرفیت های سرمایه گذاری در استان گیلان گفت: نقش صنعت در اقتصاد گیلان 22 درصد بوده و 40 درصد از اشتغال استان در حوزه صنعت وجود دارد.

رییس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه 60 درصد از تأمین اقتصاد ما به حوزه صنعت، معدن و تجارت بستگی دارد، افزود: بیش از سه هزار واحد تولیدی و صنعتی و 120 هزار واحد صنفی دارای پروانه داریم.

وی با اشاره به شناسایی 110 معدن در استان گیلان، تصریح کرد: معادن سهم بالایی در تجارت داخلی و خارجی و همچنین ایجاد ارزش افزوده و تولید ثروت دارند.

دلق پوش ادامه داد: متأسفانه علیرغم وجود منابع معدنی خوب در گیلان، معادن شناسایی شده فعلی عمدتاً سطحی بوده و روی آنها کار نشده است.

وی با بیان اینکه 60 درصد از معادن استان گیلان به صورت نیم بند فعال هستند اظهار کرد: در گذشته گیلان به دلیل شرایط جغرافیایی خود در حوزه معادن فعالیت های چشمگیری نداشت و بیشتر از شن و ماسه رودخانه استفاده می کردند در حالی که معادن دارای پروانه ارزش بالایی دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 110 معدن در گیلان/ اکثر معادن سطحی هستند

شناسایی 110 معدن در گیلان/ اکثر معادن سطحی هستند