مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 تیر 1400 ساعت 17:352021-06-30سياسي

کتاب «ترجمه فارسی نهج البلاغه» منتشر شد


به همت بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی کتاب «ترجمه فارسی نهج البلاغه» برای بهره گیری محققان، اندیشمندان و دین پژوهان منتشر شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام مهدی شریعتی تبار یکی از مترجمان کتاب ترجمه فارسی نهج البلاغه اظهار کرد: این کتاب یکی از آثاری است که به تازگی از سوی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی روانه بازار نشر شده است.

مدیر گروه فقه و اصول بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی افزود: این اثر با همکاری مترجمان باسابقه ای در ترجمه عربی به فارسی که سابقه بیش از 30 سال در امر ترجمه دارند، تهیه و تدوین شده است که به لحاظ ظاهری، نوع خط و صفحه آرایی و همچنین محتوای ترجمه، کتاب بسیار فاخر و ارزشمندی است.

وی ادامه داد: از آنجایی که با نگاه تخصصی برخی از ترجمه های موجود نهج البلاغه، جدای از امتیازاتی که دارند دارای غلط های بسیاری نیز هستند بر آن شدیم با کمک جمعی از دوستان در حوزه ترجمه عربی به فارسی این کتاب شریف را ترجمه کنیم.

شریعتی تبار در ادامه به مراحل ترجمه کتاب نهج البلاغه اشاره و ابراز کرد: تصمیم بر آن شد با تقسیم کار بخش های مشکل نهج البلاغه به شکل مباحثه ای کار شود و ترجمه خروجی تبادل نظر چند نفر باشد از همین رو خطبه ها توسط حمیدرضا آژیر، و حمیدرضا شیخی، نامه های نه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب «ترجمه فارسی نهج البلاغه» منتشر شد

کتاب «ترجمه فارسی نهج البلاغه» منتشر شد