مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 تیر 1400 ساعت 14:452021-06-30اقتصادي

نگران باغات حاشیه رودخانه ها هستیم


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: با توجه به خشکسالی و کشت محصولات آب دوست نگران باغات حاشیه رودخانه ها به ویژه رودخانه کشکان هستیم.

- ایسنا/لرستان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: با توجه به خشکسالی و کشت محصولات آب دوست نگران باغات حاشیه رودخانه ها به ویژه رودخانه کشکان هستیم.

جوائ صالحیان با اشاره به کاهش 42 درصدی بارندگی نسبت به سال گذشته اظهار کرد: مهمترین تأثیر خشکسالی و کاهش بارندگی کاهش تولیدات محصولات بخش کشاورزی بود، به طوری که ما کاهش 500 هزارتنی را در بخش کشاورزی داریم.

وی تصریح کرد: اما کاهش یک متری سطح آب های زیرزمینی، کاهش ذخایر آبی به 50 درصد ظرفیت، کاهش دبی رودخانه به نصف از دیگر تأثیرات خشکسالی است، این موارد خسارت های جبران ناپذیری را به بخش کشاورزی وارد کرده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان خاطرنشان کرد: جلسات متعددی را در ستاد بحران و خشکسالی استان با حضور نمایندگان استانداری، معاونان، فرمانداران، بخشداران، شوراها و کشاورزان برگزار کردیم، امسال شرایط خاص است و نیازمند مشارکت کشاورزان در اجرای الگوی کشت و جلوگیری از کشت محصولات آب دوست به ویژه برنج، سیب زمینی و صیفی و سبزیجات است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگران باغات حاشیه رودخانه ها هستیم

نگران باغات حاشیه رودخانه ها هستیم