مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 تیر 1400 ساعت 11:402021-06-30بين الملل

مرجان های خلیج فارس در خطر نابودی


تمام 17 جزیره ایرانی خلیج فارس با آبسنگ های مرجانی محاصره شده اند که این موجودات در ظاهر جان سخت اما دل نازک با کوچک ترین استرس تحمیل شده امکان نابودی شان وجود دارد و با مرگ شان نه تنها زیستگاه هزاران جانور دریایی به خطر می افتد بلکه به یک فاجعه زیست محیطی در جهان می انجامد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، ایرنا نوشت: شوری آب، دمای سطحی دریا و تغییرات زیاد آن، کدورت بالا، عمق کم، جزر و مد شدید و تبخیر زیاد باعث می شود تا تنوع آبسنگ های خلیج فارس نسبت به سایر گونه ها در دنیا متفاوت باشد به طوری که مرجان های اقیانوسی در دمای 24 - 25 درجه سانتیگراد رشد کرده اند اما مرجان های خلیج فارس در دمای 33 -34 درجه رشد کرده و خود را با محیط تطبیق داده اند.

خلیج فارس به عنوان اکوسیستم منحصر به فرد در میان حوضه های آبی جهان و زیستگاه های مرجان دریایی با مساحتی برابر با 40 هزار کیلومترمربع در منطقه گرمسیری و خشک واقع شده است که این موقعیت موجب شده تا آبزیان و موجودات دریایی موجود در این پیکره آبی به علت فشارهای زیاد دامنه تحمل شان نسبت به تغییرات محتوایی کم شود و با ورود آلاینده ها در اثر بروز آلودگی به شدت آسیب پذیر باشند.

طبق تحقیات انجام شده؛ حیات 25 درصد از موجودات دریایی به مرجان ها گره خورده است و این آبسنگ ها محافظت از دریاها، سواحل و خشکی ها و جزیره های کم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرجان های خلیج فارس در خطر نابودی

مرجان های خلیج فارس در خطر نابودی