مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 تیر 1400 ساعت 11:002021-06-30سياسي

نمایش توانمندی های بانوان کارآفرین در «زنان سرزمین آفتاب»


«زنان سرزمین آفتاب» که در حال پخش از شبکه دو سیماست مجموعه مستندی مردم نگاری است که با هدف معرفی زنان کارآفرین و استفاده از پتانسیل های بکر جغرافیایی مناطق مختلف تولید شده است.

- به نقل از روابط عمومی شبکه دو، سعیده توکل نیا تهیه کننده مجموعه زنان سرزمین آفتاب پیرامون شکل گیری این مستند توضیح داد: من خودم کارآفرین هستم و از سال 90 و در پی ورود به این حیطه چندین پروژه استارت آپی داشته ام.

طی دورانی که در این پروژه ها مشغول فعالیت بودم متوجه سختی های مسیر و عدم حمایت برای افراد کارآفرین شدم.

در سفر کوتاهی که به جزیره هرمز و هنگام داشتم با زنان کارآفرینی مواجه شدم که به بهترین نحو کار می کردند از همان جا تصمیم گرفتم تا به عنوان یک زن کارآفرین از این بانوان حمایت کنم.

توکل نیا با اشاره به این نکته که استفاده از امکانات طبیعی هر منطقه توسط این افراد یکی از مسائلی بود که در این مستندها به آن پرداخته است، بیان کرد: مثلا در هرمز زنان ماهی خشک می کنند و می فروشند یا از بستر خاک آماده آنجا برای کشت قهوه و آلوئه ورا استفاده می کنند، محصولاتی که در ایران کاشته نمی شوند.

یا در یکی از روستاهای دورافتاده کرمان یک بانوی کارآفرین پس از بازگشت از ایتالیا به این روستا که زادگاه پدر همسرش بوده رفته و شروع به احیای قنات ها و فعال کردن نخلستان ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمایش توانمندی های بانوان کارآفرین در «زنان سرزمین آفتاب»

نمایش توانمندی های بانوان کارآفرین در «زنان سرزمین آفتاب»