مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 تیر 1400 ساعت 10:152021-06-30فناوري

شناسایی و توالی یابی سلول های زیستی به کمک فناوری اطلاعات


شاید در نگاه نخست ایجاد پلی ارتباطی میان محاسبات رایانه ای و نرم افزارها با حوزه سلولی ناممکن به نظر برسد، اما با پیوند فناوری های اطلاعات و سلولی این پیوند رنگ واقعیت گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این پیوند با تعریف تازه و نوآورانه ای تحت عنوان فناوری بیوانفورماتیک ممکن شده است.

فناوری میان رشته ای که با توسعه روش ها و تجهیزات فناورانه به درک داده های زیستی و سلولی، به ویژه هنگامی که حجم داده های بزرگ و پیچیده به میان می آید، این فناوری به کار سلولی کمک می کند.

این فناوری پیوند دهنده حوزه هایی مانند انفورماتیک، علوم رایانه، فناوری اطلاعات و ارتباطات، ریاضیات و آمار برای تجزیه، تحلیل و تفسیر داده های زیستی و سلولی است.

  شناسایی و توالی یابی سلول ها شناسایی توالی های دی ان ای یکی از کارهای پیچیده سلولی است که توسط ابزار پرایمر انجام می شود؛ این فرآورده فرآیند توالی سلولی یا مولکولی را می یابد و به تحلیل داده ها توسط رایانه های محاسبه گر کمک می کند.

کمیل صدرجوادی پژوهشگر حوزه بیوانفورماتیک با اشاره به پیوند میان فناوری پرایمر و بیوانفورماتیک از اهمیت این فناوری در دانش سلولی می گوید و ادامه داد: پرایمرها، آغازگرهای توالی سلولی هستند و با استفاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی و توالی یابی سلول های زیستی به کمک فناوری اطلاعات

شناسایی و توالی یابی سلول های زیستی به کمک فناوری اطلاعات