مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 تیر 1400 ساعت 09:152021-06-30بين الملل

آمریکا سیاست ابهام را در پرونده صحرای غربی در پیش گرفته است


رسانه های مراکش گزارش دادند، دولت آمریکا در تلاش است تا تایید به رسمیت شناختن حاکمیت مراکش بر منطقه صحرای غربی را به تعویق بیندازد و به این منظور سیاست ابهام را در این پرونده در پیش گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه هسپرس مراکش نوشت، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا از زمان انتخاب جو بایدن به عنوان رییس جمهور این کشور در سه مناسبت با ناصر بوریطه، همتای مراکشی خود دیدار کرده است اما هیچ گاه موضع مشخصی درمورد به رسمیت شناختن حاکمیت مراکش بر منطقه صحرای غربی توسط واشنگتن نداشته است.

این روزنامه نوشت، بلینکن و بوریطه در دیدار خود برخی از مسائل مهم از جمله پرونده داعش، حقوق بشر، تحولات پرونده لیبی و آزادی مطبوعات را بررسی کردند اما پرونده صحرای غربی جز مباحثشان نبود.

هسپرس در ادامه نوشت، دولت آمریکا تلاش دارد درخصوص صحرای غربی سیاست ابهام را در پیش بگیرد و پرونده های مربوط به حقوق بشر و آزادی را بدون توجه به پرونده منطقه صحرا مطرح کند.

لابی آمریکایی حامی جبهه پولیساریو در کنگره، دولت بایدن را تحت فشار گذاشته تا به رسمیت شناختن حاکمیت مراکش بر این منطقه را پس بگیرد.

همزمان این لابی در کنگره با مخالفت کسانی روبروست که علاوه بر تایید عادی سازی روابط میان مراکش و رژیم صهیونیستی از روابط رباط و واشنگتن حمایت می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا سیاست ابهام را در پرونده صحرای غربی در پیش گرفته است

آمریکا سیاست ابهام را در پرونده صحرای غربی در پیش گرفته است