مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 تیر 1400 ساعت 05:452021-06-30فرهنگي

جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم دانمارک در دستان کارگردان کرمانی


مستند «دیوران» به کارگردانی سیدحمید میرحسینی کارگردان کرمانی جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره فیلم دانمارک را به دست آورد .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمان، مستند دیوران به کارگردانی سیدحمید میرحسینی کارگردان کرمانی و تهیه کنندگی مهدی ملک قاسمی  جایزه ویژه هیئت داوران فستیوال فیلم دانمارک را به دست آورد .

 مستند دیوران بخشی از فرهنگ ناملموس و معنوی ایران زمین را در خود ثبت کرده است و آیین عروسی در شهرستان رابر از توابع استان کرمان را روایت می کند که هفت شبانه روز به طول می انجامد.

در گذشته مادر داماد، عروس آینده خودش را انتخاب می کرد، در شب خواستگاری خانواده داماد و بزرگان و ریش سفیدان محله همراه با شیرینی و قرآن و چادر نماز و روسری به منزل پدر عروس می رفتند و یک روز مقدسی را به عنوان روز جشن عروسی انتخاب می کردند.

 سپس مردم برای پاک کردن گندم دور سرهم جمع می شدند و چند مَن (سه کیلوگرم) را روی فرش پهن می کردند، البته گندم را مردم هرکس به اندازه توان خود می آورد تا در این شادی هم شریک باشند و هم کمکی کرده باشند بعد از آن روز گندم ها را با ساز و دُهل و با صلوات و شادی کنان به آسیاب م بردند و مراسم ادامه پیدا می کرد.

دیگر عوامل این مستند عبارتند از مدیر تصویربرداری: علیرضا نجیب زاده، مدیر تولید: سمیرا شیخ مظفری، مشاور کارگردا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم دانمارک در دستان کارگردان کرمانی

جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم دانمارک در دستان کارگردان کرمانی