مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 تیر 1400 ساعت 03:452021-06-30دانش

جزء 10 کشور اول دنیا در ساخت واکسن کرونا هستیم


دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور گفت: در مجامع بین المللی جزو 10 کشور اول از نظر دانش فنی ساخت واکسن کرونا هستیم.

- ، منصور کبگانیان در حاشیه جلسه 151 از شورای ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور گفت: یکی از اخبار مهم این جلسه، برگزاری اولین جلسه شورای راهبردی علم، فناوری و نوآوری در حوزه دفاعی و امنیتی بود.

وی ادامه داد: این شورا، بر اساس سند همکاری های علمی و دفاعی، مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد و در واقع پلی است که بین صنعت دفاعی کشور و دانشگاه های ما ارتباط خوب و فعالی را برقرار می کند.

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور ادامه داد: سند توسعه فناوری نانو موضوع دیگری بود که به آن پرداخته شد، دستاوردهای خوبی در زمینه فناوری نانو در کشور وجود دارد، اما حوزه نانو از داشتن سندی جامع و کامل که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد، محروم بوده است.

وی افزود: بنابراین در اولین اقدام، بحث پیش نویس پیشنهادی این سند در کمیسیون اقتصادی دانش بنیان و فناوری ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور مطرح شد که بر اساس مصوبه 835 شورای عالی انقلاب فرهنگی بود.

کبگانیان ادامه داد: دستور دوم جلسه که با حضور مسئولان وزارت بهداشت، فرهنگستان علوم پزشکی، ستاد زیست فناوری، کمیسیون بهداشت مجلس برگزار شد، درباره وضعیت و چالش های تولید و خرید واکسن ،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزء 10 کشور اول دنیا در ساخت واکسن کرونا هستیم

جزء 10 کشور اول دنیا در ساخت واکسن کرونا هستیم