مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 تیر 1400 ساعت 13:352021-06-29اجتماعي

راه اندازی اولین مدرسه مرمت ایران در یزد


به دنبال توافق میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و آموزش و پرورش استان یزد، اولین مدرسه مرمت کشور در یزد راه اندازی می شود.

- ایسنا/یزد به دنبال توافق میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و آموزش و پرورش استان یزد، اولین مدرسه مرمت کشور در یزد راه اندازی می شود.

در دیداری که صبح امروز با حضور مدیران کل آموزش و پرورش و میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری یزد در اداره کل آموزش و پرورش استان انجام شد، قرارداد ایجاد این مدرسه منعقد شد.

سیدمصطفی فاطمی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایه دستی و گردشگری یزد در خصوص انعقاد این تفاهم نامه به خبرنگار ایسنا گفت: این مدرسه در قالب یک هنرستان و نه در قالب یک موسسه آموزشی، در سال تحصیلی پیش رو فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی با بیان این که یزد همیشه در حوزه مرمت پیشتاز است، تصریح کرد: این مدرسه در سرفصلهای آموزشی مختلفی مانند آموزش معماری سنتی، معماری گلین، داخلی و آینه کاری و کاشی کاری سنتی فعالیت خواهد کرد.

این مسئول با بیان این که باید با راه اندازی این مدرسه در داستان های دیگر هم فعالیت کنیم، گفت: در سالهای اخیر با کمبود جدی استادکاران حرفه ای روبرو شدیم و این مدرسه میتواند این کمبود را برطرف کند در عین حال میتوانیم نیروهای مورد استان و حتی کشور را پرورش دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی اولین مدرسه مرمت ایران در یزد

راه اندازی اولین مدرسه مرمت ایران در یزد