مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 تیر 1400 ساعت 10:052021-06-29سياسي

تأکید نورسلطان و مسکو بر تقویت همکاری های استراتژیک


رییس جمهور قزاقستان با رییس شورای فدراسیون (سنای) روسیه دیدار و در مورد توسعه همکاری های استراتژیک گفت و گو کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، قاسم ژامرت تاکایف رییس جمهور قزاقستان با والنتینا ماتوینکو با رییس شورای فدراسیون (سنای) روسیه که جهت انجام سفر رسمی در قزاقستان قرار دارد، دیدار و در مورد توسعه همکاری های استراتژیک گفت و گو کرد.

طی این دیدار دو طرف در مورد چشم انداز تقویت و گسترش مشارکت استراتژیک و هم پیمانی میان قزاقستان و روسیه گفت و گو و تبادل نظر کردند.

تاکایف و ماتوینکو همچنین موضوعات تجاری، اقتصادی، فرهنگی، بشردوستانه، همگرایی اوراسیایی و تلاش های مشترک در جهت مقابله با همه گیری کرونا را مورد بررسی قرار دادند.

رییس جمهور قزاقستان نقش همکاری های پارلمانی در توسعه روابط جامع میان قزاقستان و روسیه را مهم خواند و گفت که برای نورسلطان هم پیمانی و تعاملات دوستانه با مسکو از اولویت برخوردار است.

تاکایف نقش سیاست های ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در تحکیم جایگاه این کشور در سطح بین المللی را تعیین کننده دانست و گفت: روسیه تحت رهبری مقتدر پوتین موفق به معرفی خود در عرصه بین المللی به عنوان کشوری شد که همه طرف های خارجی روی آن حساب می کنند و بدون نقش مسکو هیچ یک از مسائل کلیدی جهانی قابل حل نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأکید نورسلطان و مسکو بر تقویت همکاری های استراتژیک

تأکید نورسلطان و مسکو بر تقویت همکاری های استراتژیک