مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 تیر 1400 ساعت 09:302021-06-29پزشكي

بررسی امکان حیات در یک دهانه در مریخ


کانی های رس حاصل از دهانه گیل مریخ که توسط مریخ نورد کنجکاوی ناسا در سال 2016 جمع آوری شده ممکن است حاوی مواد معدنی باشد که این امر به این موضوع اشاره دارد که احتمالا سیاره سرخ تا حدود یک میلیون سال دارای شرایط حیات بوده است.

- کانی های رس حاصل از دهانه گیل مریخ که توسط مریخ نورد کنجکاوی ناسا در سال 2016 جمع آوری شده ممکن است حاوی مواد معدنی باشد که این امر به این موضوع اشاره دارد که احتمالا سیاره سرخ تا حدود یک میلیون سال دارای شرایط حیات بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، گروهی از محققان دانشگاه ویگو اسپانیا نمونه های جمع آوری شده از دهانه را تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند که کانی های رس از نظر ساختاری و ترکیبی با رس های گلوکونیتی مرتبط هستند.

گلوکونیتیک روی زمین یافت می شود و یک ماده معدنی آهن پتاسیم فیلوسیلیکات با رنگ سبز است.

حضور آن در سیاره سرخ حاکی از آن است که سیاره مریخ زمانی دارای شرایط پایدار با دمای 26 تا 123 درجه فارنهایت بوده و آب داخل دهانه گیل دارای سطح PH خنثی بوده است.

الیزابت لوسا آدامز (Elisabeth Losa-Adams) از دانشگاه ویگو اسپانیا و نویسنده اصلی تحقیق و همکارانش در این مطالعه که یافته هایش در مجله Nature Astronomy منتشر شد، اظهار کردند: وجود رس های گلوکونیتی نشان دهنده وجود آب مایع است که به مدت طولانی در شرایط پا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی امکان حیات در یک دهانه در مریخ

بررسی امکان حیات در یک دهانه در مریخ