مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 تیر 1400 ساعت 09:202021-06-29اقتصادي

باید فرهنگ سرمایه گذاری را جایگزین سپرده گذاری کرد


عضو هیئت مدیره کارگزاری آگاه با تاکید بر نیاز به استفاده از خدمات مدیریت دارایی در کشور سرمایه گذاری را فرآیندی تخصصی دانست و به لزوم جایگزینی فرهنگ سرمایه گذاری به جای سپرده گذاری در کشور اشاره کرد.

- مهدی گودرزی در گفتگو با آگاه پرس با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در بازارهای مالی یا مستقیم توسط خود مردم و یا  را نیز انجام بدهد .

سرمایه گذاری به عنوان یک حوزه تخصصی شناخته نمی شود عضو هیئت مدیره کارگزاری آگاه با اشاره به برخوردهای هیجانی با بازار سرمایه اظهار کرد: هیچوقت با این هدف که بارها در طول زندگی باید به پزشک مراجعه کنیم، پزشکی نمی خوانیم یا چون امکان دارد به دفعات به مشورت حقوقی نیاز داشته باشیم، وکیل نمی شویم.

اما در مورد سرمایه گذاری اینگونه نیست و بیشتر افراد ترجیح می دهند خودشان در این زمینه تصمیم بگیرند و سرمایه گذاری را به عنوان یک حوزه تخصصی نمی شناسند.

گودرزی افزود: می پرسید چرا افراد با هیجانات بازارهای مالی مواجه می شوند؟ چون برای حضور در این بازارها آموزش ندیده اند و شناخت درست و کاملی از ریسک و تبعات آن ندارند.

نمی دانند باید چه بازدهی را مدنظر داشته باشند یا در چه افق زمانی باید این کار را انجام دهند، آیا تحمل ریسک متناسب با هدف مالی مد نظر را دارند و حاضر به پذیرش آن هستند؟ اینها موضوعاتی است که بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید فرهنگ سرمایه گذاری را جایگزین سپرده گذاری کرد

باید فرهنگ سرمایه گذاری را جایگزین سپرده گذاری کرد