مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 تیر 1400 ساعت 08:102021-06-29پزشكي

ترمیم بهتر زخم با پانسمان های هوشمند مجهز به حسگر!


پژوهشگران استرالیایی در بررسی جدید خود، نوعی پانسمان هوشمند ابداع کرده اند که به حسگر مجهز است و می تواند به ترمیم بهتر زخم کمک کند.

- پژوهشگران استرالیایی در بررسی جدید خود، نوعی پانسمان هوشمند ابداع کرده اند که به حسگر مجهز است و می تواند به ترمیم بهتر زخم کمک کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از ساینس دیلی، پژوهشگران موسسه سلطنتی فناوری ملبورن (RMIT) استرالیا، نوعی پانسمان هوشمند ابداع کرده اند که به حسگرهای داخلی مجهز است و اگر زخم به طور کامل بهبود نیافته باشد، به بیمار هشدار می دهد.

این پانسمان های ضد میکروبی چند منظوره، به حسگرهای فلورسنت مجهز هستند که در صورت آغاز عفونت، زیر نور ماوراءبنفش به شدت می درخشند و می توان از آنها برای نظارت بر روند بهبودی استفاده کرد.

پانسمان هوشمند، ویژگی های قوی ضد باکتری و ضد قارچی منیزیم هیدروکسید (Magnesium hydroxide) را تقویت می کند.

تولید این پانسمان های هوشمند، هزینه کمتری نسبت به تولید پانسمان های متداول دارد اما در مقابله با باکتری ها و قارچ ها به همان اندازه موثر است و قدرت ضد میکروبی آنها تا یک هفته طول می کشد.

وای کان ترونگ (Vi Khanh Truong)، سرپرست این پژوهش گفت: ابداع پانسمان های ضد میکروبی مقرون به صرفه مجهز به حسگرهای داخلی، پیشرفت چشمگیری را در مراقبت از زخم نشان خواهد داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترمیم بهتر زخم با پانسمان های هوشمند مجهز به حسگر!

ترمیم بهتر زخم با پانسمان های هوشمند مجهز به حسگر!