مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 تیر 1400 ساعت 06:502021-06-29اقتصادي

مهار بمب نقدینگی و نوسانات اقتصادی با شرکت های سهامی عام پروژه محور


برای تامین مالی وسیع و گسترده منابع در جهت تکمیل همه پروژه های زیربنایی مورد نیاز، استفاده از ساز و کار تشکیل شرکت های سهامی عام پروژه محور یکی از روش های مفید است که همزمان نوسانات اقتصادی ناشی از بمب نقدینگی را نیز مهار می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، پروژه های عمومی و زیربنایی عمرانی مهمترین رکن برای توسعه اقتصادی کشور به حساب می آید اما گاهی به واسطه ذات بعضی از این پروژه ها که سوددهی اقتصادی با خود به همراه ندارند، تامین مالی آنها با چالش مواجه می شود.

در سال های گذشته این نوع پروژه ها توسط دولت و با تکیه بر بودجه های سنواتی عمومی که منبع آن اغلب درآمدهای ارزی ناشی از فروش نفت بود تامین مالی می شد اما در شرایط حال حاضر که بودجه عمومی با چالش کسری به واسطه وجود اختلال در فروش و تحصیل منابع منتج از فروش نفت مواجه است، پروژه های عمرانی و زیربنایی نیز با کندی در روند اجرا و چالش زمان بر شدن، مواجه شده اند.

وابستگی به بودجه نفتی دلیل جاماندگی پروژه های عمرانی /1000 هزار میلیارد تومان منابع مالی لازم است نبود منابع کافی برای تامین مالی پروژه های زیربنایی مورد نیاز اقتصاد ملی از یک سو و تخصیص نامناسب منابع محدود موجود به پروژه های بی اولویت، از منظر کارشناسان این حوزه، علت اصلی ایجاد فهرست بلند بالای پروژه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهار بمب نقدینگی و نوسانات اقتصادی با شرکت های سهامی عام پروژه محور

مهار بمب نقدینگی و نوسانات اقتصادی با شرکت های سهامی عام پروژه محور