مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 تیر 1400 ساعت 05:502021-06-29سياسي

انتقال سه زندانی ایرانی از ژاپن/موافقتنامه انتقال محکومان اجرایی شد


سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو از عزیمت اولین گروه سه نفره از زندانیان ایرانی به کشور برای گذراندن دوران محکومیتشان و اجرایی شدن موافقتنامه انتقال محکومان بین ایران و ژاپن خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو امروز (سه شنبه) در صفحه توییترش از عزیمت اولین گروه سه نفره از زندانیان ایرانی در زندان های ژاپن به کشور برای گذراندن دوران محکومیتشان خبر داد.

در این توییت آمده است: با همکاری وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و وزارتین خارجه و دادگستری ژاپن و همچنین تلاش و پیگیری سفارت کشورمان در توکیو، صبح امروز (سه شنبه) موافقتنامه تبادل (انتقال) محکومان بین دو کشور با عزیمت اولین گروه سه نفره محکومان زندانی ایرانی به مقصد تهران اجرایی شد.

    لازم به ذکر است، معاهده انتقال محکومان بین ژاپن و جمهوری اسلامی ایران در تاریخ  19 دی ماه 1393 توسط فومیو کیشیدا وزیر امور خارجه وقت ژاپن و در تاریخ 20 دی ماه 1393 توسط مصطفی پورمحمدی تأیید شد.

کازاتوشی ایکاوا سفیر ژاپن در تهران خرداد ماه سال جاری (1400) در دیدار با محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری اعلام کرده بود که برای اجرایی کردن سند انتقال محکومان ظرف دو هفته آینده چهار محکوم ایرانی را به تهران منتقل خواهیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقال سه زندانی ایرانی از ژاپن/موافقتنامه انتقال محکومان اجرایی شد

انتقال سه زندانی ایرانی از ژاپن/موافقتنامه انتقال محکومان اجرایی شد