مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 تیر 1400 ساعت 03:352021-06-29پزشكي

توضیحی درباره شایعات بروز وبا و وجود انگل در آب اهواز


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص اخبار منتشرشده مبنی بر بروز بیماری وبا و وجود انگل فاسیولا هپاتیکا در آب های اهواز توضیحاتی ارائه کرد.

- ایسنا/خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص اخبار منتشرشده مبنی بر بروز بیماری وبا و وجود انگل "فاسیولا هپاتیکا" در آب های اهواز توضیحاتی ارائه کرد.

دکتر سید محمد علوی با اشاره به اخبار منتشرشده مبنی بر بروز بیماری وبا و وجود انگل فاسیولا هپاتیکا در آب های اهواز اظهار کرد: این شایعه تکراری است و هر سال با آغاز فصل تابستان سر و کله آن در فضای مجازی پیدا می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: این شایعه، از اساس دروغ و غیر علمی است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان تصریح کرد: انگل فاسیولا هپاتیکا از کرم های پهن یا فلوک های کبدی است و برای انتقال، به شرایطی نیاز دارد.

وجود آب و مردابی که در کناره آن سبزیجات و گیاهان آبزی رشد کنند و مردم از آن ها استفاده می کنند، از اهم شرایط انتقال این انگل است.

علوی بیان کرد: شرایط انتقال این بیماری در خوزستان و اهواز وجود ندارد و تاکنون گزارشی از این بیماری در استان خوزستان گزارش نشده است.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد، افزود: همچنین تاکنون در خوزستان موردی از آلودگی به ویبریو کلرا که عامل وبای التور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توضیحی درباره شایعات بروز وبا و وجود انگل در آب اهواز

توضیحی درباره شایعات بروز وبا و وجود انگل در آب اهواز