مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 تیر 1400 ساعت 03:052021-06-28اقتصادي

خشکسالی، موجب گرانی گیاهان دارویی در مشهد شد


رییس اتحادیه صنف فروشندگان گیاهان دارویی مشهد گفت: بروز خشکسالی و کاهش نزولات جوی، باعث افت تولید گیاهان دارویی و محصولات فرعی آن شده که افزایش قیمت آن را در مشهد به دنبال داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، سیدحسن بخارایی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: قیمت برخی از اقلام گیاهان دارویی نسبت به سال گذشته 100 تا 150 درصد افزایش یافته و این موضوع سبب کاهش اقبال مردم به خرید این فراورده های گیاهی شده است.

وی بیان کرد: زمانی که تولید گیاهان دارویی متاثر از خشکسالی کاهش یابد، قیمت تمام شده عرقیات و سایر محصولات به دست آمده از آن افزایش پیدا کرده و کاهش مشتری ناشی از آن کسب و کار فروشندگان این حوزه را کساد می کند.

وی اظهار داشت: این در حالی است که سال گذشته تا 30 واحد صنفی زیر پوشش اتحادیه فروشندگان گیاهان دارویی در مشهد به دلیل عدم فروش مناسب و افزایش هزینه ها، پروانه کسب خود را باطل کردند.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان گیاهان دارویی مشهد گفت: فراورده برخی از گیاهان دارویی مانند خارشتر نیز که کم آبی روی رویش و تولید آن تاثیری ندارد، به علت افزایش هزینه های جانبی مانند مزد کارگر و نرخ حمل و نقل، با افزایش نرخ تمام شده مواجه شده و قیمت عرق آن رشد قابل ملاحظه ای یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشکسالی، موجب گرانی گیاهان دارویی در مشهد شد

خشکسالی، موجب گرانی گیاهان دارویی در مشهد شد