مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 تیر 1400 ساعت 02:352021-06-28پزشكي

راه اندازی سامانه خودارزیابی آسیب های روانی کرونا


مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، از راه اندازی سامانه خودارزیابی روانشناختی پاندمی کرونا خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، احمد حاجبی، در خصوص آسیب های روانی دوران کرونا، گفت: به موازات گسترش کووید 19 در جهان، آثار این همه گیری بر سلامت روان آحاد جامعه به شکل استرس و اضطراب نمایان شده و این آثار در گروه خاصی از جمعیت از جمله سالمندان، بیماران و کودکان و زنان، بارزتر است.

از طرفی پایبندی به پروتکل های بهداشتی و محدودیت در تعاملات اجتماعی، به تدریج باعث شکل گیری احساس انزوا و تنهایی در بین بسیاری از افراد شده است.

وی افزود: دپارتمان سلامت روان و اعتیاد وزارت بهداشت، در طی 16 ماه گذشته در راستای ارائه خدمات در حوزه سلامت روان در گروه های هدف مختلف مداخلات متعددی را طراحی و ارائه کرده است.

حاجبی گفت: سال گذشته دفتر سازمان جهانی بهداشت در منطقه مدیترانه شرقی، پلتفرم سلامت روان و حمایت های روانی را راه اندازی کرد و به تبع آن، دپارتمان سلامت روان وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران با الگوبرداری از آن، نسخه ایرانی و بومی شده را با همکاری دفتر سازمان بهداشت جهانی در ایران راه اندازی کرده و نتیجه این فعالیت، پلتفرم خودارزیابی روانشناختی در راستای خودمراقبتی سلامت روان در شرایط پاندمی کووید 19 است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی سامانه خودارزیابی آسیب های روانی کرونا

راه اندازی سامانه خودارزیابی آسیب های روانی کرونا