مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 تیر 1400 ساعت 12:152021-06-28پزشكي

آیا معتاد می تواند مواد مخدر را ترک کند؟


دبیر جمعیت احیای انسانی کنگره 60 گفت:اعتیاد در سه قسمت جسم، روان و تفکر تاثیر می گذارد که قسمت عمده آن تاثیر برروی جسم است، اما در سایر بخش ها نیز باید درمان به صورت کامل انجام شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار جامعه خبرگزاری فارس،حسین دژاکام، دبیر جمعیت احیای انسانی طبیعی توسط غدد ترشح می شود.

دژاکام بیان داشت: اگر ماده مخدری همچون مورفین داریم غده هایی در بدن داریم که اندورفین تأمین می کند، اگر ماده مخدر شیشه داریم معادل آن در بدن دوپامین داریم که در اثر استفاده از مواد مخدر، غدد ترشح کننده مخدرهای طبیعی بدن از کار می افتد حالا هر روشی که بتواند مخدرهای طبیعی بدن را بازگرداند مشکل اعتیاد را برای همیشه از بین می برد.

وی گفت: با مصرف مواد مخدر این غدد ذره ذره از بین می رود.

ما عملیات را معکوس می کنیم و دارویی را معادل موادی که فرد مبتلا مصرف می کند جایگزین می کنیم و در مدت زمان حداقل 10 ماه دارو را به مرور کاهش می دهیم تا مصرف دارو به نقطه صفر برسد.

زمان برای همه یکسان است؛چون برای بازسازی سیستم نورونی بدن نیاز به زمان خاصی است.

دبیر جمعیت احیای انسانی کنگره 60 گفت: طبق آماری که در کنگره 60 به صورت تصادفی روی افرادی که بالای یکسال به درمان رسیدند انجام شد به این نتیجه رسیدیم که بازده درمان در این مجموعه به 87 درصد رسید است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا معتاد می تواند مواد مخدر را ترک کند؟

آیا معتاد می تواند مواد مخدر را ترک کند؟