مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 تیر 1400 ساعت 09:352021-06-28سياسي

حمایت رهبری از طرح شتابگر ملی/ فعالیت 5 هزار دانشمند با اجرای پروژه


رییس پژوهشگاه دانش های بنیادی با بیان اینکه پروژه شتابگر ملی بزرگتر از پروژه رصدخانه است، گفت: با اجرای این طرح پنج هزار دانشمند می توانند در باریکه های مختلف شتابگر فعالیت کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، دکتر محمدجواد لاریجانی امروز در مراسم بهره برداری از طرح های ملی معاونت علمی و فناوری که به صورت ویدیو کنفرانسی با حضور رییس جمهور برگزار شد، گفت: طرح کلان رصدخانه ملی از زمان ریاست جمهوری خاتمی کلید خورد و از ابتدای این پروژه تاکنون سه دوره ریاست جمهوری گذشته است.

وی با بیان اینکه پروژه رصدخانه ملی از جمله طرح های بزرگی است که نه در طی دهه اخیر بلکه در سده گذشته مهم و با اهمیت بوده است، گفت: از ابتدای استارت این پروژه 25 سال زمان گذشته تا اجرایی شود.

وی با بیان اینکه مکان یابی رصدخانه ملی ایران شش سال به طول انجامید گفت: از این رو قله گرگش در کاشان نه به عنوان بهترین نقطه در ایران بلکه به عنوان بهترین نقطه در منطقه برای این رصدخانه انتخاب شد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: در دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد موضوعات مربوط به ساماندهی و طراحی علمی پروژه توسط دکتر منصوری به عنوان مدیر پروژه انجام گرفت.

رییس پژوهشگاه دانش های بنیادی با اشاره به پیشرفت در دوره احمدی نژاد گفت: در آن زمان آیینه اصلی تلسکوپ رصدخانه از خارج تهیه و سپس طراحی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت رهبری از طرح شتابگر ملی/ فعالیت 5 هزار دانشمند با اجرای پروژه

حمایت رهبری از طرح شتابگر ملی/ فعالیت 5 هزار دانشمند با اجرای پروژه