مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 تیر 1400 ساعت 09:202021-06-28سياسي

دیدگاه متفاوت شهید بهشتی در رابطه با موسیقی


در میان اندیشمندان انقلاب اسلامی، آیت الله دکتر بهشتی دیدگاه متفاوتی نسبت به حرمت موسیقی داشته و موسیقی، آلات و فعالان آن را مطلقا حرام ندانسته است.

- ایسنا/خراسان رضوی در میان اندیشمندان انقلاب اسلامی، آیت الله دکتر بهشتی دیدگاه متفاوتی نسبت به حرمت موسیقی داشته و موسیقی، آلات و فعالان آن را مطلقا حرام ندانسته است.

از ابتدای اسلام تا کنون دیدگاه های مختلف و متفاوتی در رابطه با موسیقی نزد اندیشمندان اسلامی وجود داشته است که برخی موسیقی، آلات آن و عوامل تولید آن مانند خواننده، نوازنده و.

را مصداق انجام غنا دانسته و آن عمل را مطلقا حرام دانسته اند و برخی نیز تنها در شرایط خاصی که موسیقی موجب انجام گناه دیگری شود و مفسده داشته باشد آن را حرام دانسته اند و در غیر آن صورت، بیان کرده اند که موسیقی حرام نیست .

در دوران حکومت انقلاب اسلامی نیز، اندیشمندان، فقها و بزرگان انقلاب، نظرات متفاوتی نسبت به یکدیگر در رابطه با موسیقی داشته اند که یکی از آن دیدگاه های متفاوت مربوط به آیت الله دکتر شهید بهشتی است و به مناسبت سالروز شهادت ایشان، به آن پرداخته ایم.

شهید بهشتی در گفتارهایی که در سالیان حضورش در آلمان، در بین سال های 1343 تا 1349 به عنوان امام مسجد و مرکز اسلامی هـامبورگ و در پاسخ به پرسشی که از ایشان درباره حرمت موسیقی شده، ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدگاه متفاوت شهید بهشتی در رابطه با موسیقی

دیدگاه متفاوت شهید بهشتی در رابطه با موسیقی