مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 تیر 1400 ساعت 07:402021-06-28اقتصادي

سپرده گذاری ارزی متوقف شد


واحد ارز قراردادهای سپرده گذاری ارزی به دلار و یورو بوده و ملاک یکسان سازی ارز یورو به دلار ، نرخ ارز مرجع اعلامی بانک مرکزی به تاریخ آغاز قرارداد یعنی واریز وجه به حساب بانک است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، سپرده گذاری 7.

2 میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی در بانکها جهت اعطای تسهیلات در حالی صورت گرفته که به دلیل عدم درخواست بانک ها سه سالی می شود که این سپرده گذاری متوقف شده است.

سپرده گذاری ارزی بخشی از تکالیف صندوق توسعه ملی است که در راستای اجرای تکالیف بودجه های سنواتی و همچنین قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2)، انجام می شود.

قرارداد سپرده گذاری ارزی که بین صندوق و بانک های سپرده پذیر منعقد می شود در واقع قراردادی است که بنا به درخواست بانک و تا سقف مبلغ سپرده گذاری شده در آن، اجازه تامین مالی ارزی طرح های دارای اهلیت متقاضی و توجیه فنی، مالی و اقتصادی را پس از طی مراحل تصویب طرح در ارکان اعتباری بانک عامل را با در نظر گرفتن ضوابط و قوانین قرارداد، می دهد.

بر این اساس سالانه بخشی از منابع صندوق توسعه ملی به سپرده گذاری ارزی در بانک های سپرده پذیر اختصاص پیدا می کند تا از طریق اعطای تسهیلات در چارچوب قراردادها، این منابع را به طرح ها و فعالیت های مرتبط از جمله بخش نفت، گاز، پتروشیمی و ص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سپرده گذاری ارزی متوقف شد

سپرده گذاری ارزی متوقف شد