مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 تیر 1400 ساعت 06:452021-06-28اقتصادي

انتقال آب از دریای عمان نیازهای صنعت را تامین می کند


در طرح رویین تن سازی سیستان که پیش تر به تصویب هیئت وزیران نیز رسیده، مهم ترین و کارآمدترین تمهید، بهره برداری از منابع آب جدید است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رضا اردکانیان روز دوشنبه در پیام تصویری به نخستین کنفرانس رویین تن سازی سیستان که با هدف اصلاح الگوی توسعه و ارتقای وضعیت اقتصادی- اجتماعی و محیط زیستی منطقه سیستان برگزار می شود، اظهار کرد: اصلی ترین منبع موجود، بحث شیرین سازی و انتقال آب از دریای عمان است که می تواند نیازهای آبی ضروری و نیز تقاضاهای با صرفه اقتصادی، شامل نیازهای صنعت را در کریدور شرق کشور از چابهار تا سرخس تامین کند.

وی افزود: اجرای این پروژه عملا آغاز شده است و در نخستین فاز بهره برداری، آب انتقالی از دریای عمان را به زاهدان می رساند.

یک خط لوله دیگر نیز بین زابل و زاهدان در حال بهره برداری است که بخشی از آب شرب زاهدان را از چاه نیمه ها (از هیرمند) تامین می کند.

اردکانیان گفت: قرار است این خط انتقال با اعمال اصلاحاتی جزیی، معکوس عمل کند و این بار آب شیرین و انتقالی از دریای عمان را از زاهدان به زابل و زهک برساند و این اقدام، منجر به کاهش بارگذاری بر روی منابع آبی سیستان و هیرمند نیز می شود.

وی افزود: پهنه آبرفتی گزیک-حرمک منبع آبی دیگری با ظرفیت مناسب است که برنامه ریزی شده تا به عنوان پشتیبان در مواقع اضطرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقال آب از دریای عمان نیازهای صنعت را تامین می کند

انتقال آب از دریای عمان نیازهای صنعت را تامین می کند