مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 تیر 1400 ساعت 06:002021-06-28سياسي

تأکید قزاقستان و روسیه بر توسعه همکاری های پارلمانی


در دیدار رؤسای مجالس قزاقستان و روسیه بر ضرورت اقدامات جدی در جهت توسعه همکاری های بین پارلمانی تاکید شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در دیدار مولان آشیمبایف رییس مجلس سنای قزاقستان با والنتینا ماتوینکو رییس شورای فدراسیون (سنای) روسیه که به منظور انجام سفر رسمی وارد نورسلطان پایتخت قزاقستان شده موضوعات مربوط به توسعه همکاری های میان دو کشور در زمینه های پارلمانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این دیدار، آشیمبایف از آنکه روابط میان قزاقستان و روسیه منطبق با معاهده حسن همسایگی و هم پیمانی در قرن 21 توسعه می یابد، اظهار رضایت کرد.

وی گفت: طی سال های گذشته بنیان محکمی برای همکاری های استراتژیک میان قزاقستان و روسیه ایجاد شده است که در این راستا روابط دوستانه و حسن اعتماد میان روسای جمهور دو کشور نقش مهمی دارد.

ماتوینکو نیز با اشاره به پویایی همکاری های بین پارلمانی روسیه و قزاقستان، اظهار داشت: این نکته مهم است که ما نیز همانند روسای جمهور دو کشور در بسترهای مختلف بین المللی پارلمانی و از جمله مجمع بین پارلمانی به طور فعال تعامل داریم.

در حقیقت فعالیت های هیئت نمایندگی قزاقستان در ترکیب مجمع بین پارلمانی در زمینه تدوین قوانین نمونه و سایر حوزه ها بسیار فعال و مثمر ثمر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأکید قزاقستان و روسیه بر توسعه همکاری های پارلمانی

تأکید قزاقستان و روسیه بر توسعه همکاری های پارلمانی