مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 تیر 1400 ساعت 02:152021-06-27سياسي

3 عامل اثرگذار بر مشارکت در انتخابات 1400/ نئولیبرالیسم، سیاست زدایی می کند


شهریار زرشناس با اشاره به این دوره از انتخابات گفت: اگر بخواهیم جامعه به سمت مشارکت گسترده سیاسی ـ اجتماعی برود، باید سیاست ورزی نئولیبرال را کنار بگذاریم.

- خبرگزاری فارس ـ گروه اندیشه: سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حالی روز جمعه 28 خرداد ماه برگزار شد که نتایج به دست آمده از آن منجر به تحلیل ها و برداشت های متفاوتی از میزان مشارکت مردم شد.

آن هم در شرایطی که کمپین هایی نظیر نه به انتخابات و رأی بی رأی از ماه ها قبل از طرف دشمنان این کشور آغاز شده بود و نارضایتی مردم از وضعیت معیشت و همچنین وجود ویروس کرونا انتخابات متفاوتی را پیش روی جامعه ایرانی قرار داده بود.

شهریار زرشناس عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و معاون پژوهشی کتابخانه مجلس شورای اسلامی با حضور در خبرگزاری فارس ضمن تحلیل میزان مشارکت مردم در این دوره از انتخابات، به نقاط مثبت و منحصربفرد این آن اشاره کرد که در ادامه می خوانیم: 49 درصد در مقیاس جهانی عدد کمی نیست با توجه به شرایط، این میزان مشارکت و همچنین نتایج سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری چه معنا و مفهومی دارد؟ این انتخابات از نظر جامعه شناختی، روان شناختی و از نظر فرآیند و برآیندهای کلان فرهنگی و سیاسی در جامعه ما نکات قابل تأمل و جالبی دارد که می توانیم روی آن تمرکز و درس آموزی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3 عامل اثرگذار بر مشارکت در انتخابات 1400/ نئولیبرالیسم، سیاست زدایی می کند

3 عامل اثرگذار بر مشارکت در انتخابات 1400/ نئولیبرالیسم، سیاست زدایی می کند