مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 تیر 1400 ساعت 13:252021-06-27سياسي

قاضی القضات جدید یک چهره نام آشنا/ کار ریاست محسنی اژه ای در قوه قضاییه تمام شد؟!


او پیش از این نیز مسؤولیت های دادستانی دادگاه ویژه روحانیت، وزارت اطلاعات در دولت نهم، دادستانی کل کشور، معاون اولی قوه قضاییه و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام را بر عهده داشته و علاوه بر تحصیلات حوزوی دارای مدرک دکترای حقوق بین الملل خصوصی است.

- قوه قضاییه یکی از قوای سه گانه و مستقل در کنار قوای مقننه (مجلس) و قوه مجریه (ریاست جمهوری) محسوب می شود که رییس آن از سوی مقام معظم رهبری برای دوره پنج ساله منصوب می شود.

وظیفه تعریف شده برای این قوه این است که پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی و مسئول تحقق بخشیدن عدالت در کشور و بین مردم باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، رییس قوهٔ قضاییه با تعاریف انجام شده باید یک مجتهد عادل و آگاه به امور قضایی و مدیر و مدبر باشد.

اکنون 3 سال از زمان صدور حکم رهبر انقلاب برای رییس جدید دستگاه قضایی می گذرد، اما به دلیل انتخاب او از سوی مردم به عنوان رییس دولت سیزدهم، باید فرد دیگری جایگزین او شود.

پس از آیت الله صادق آملی لاریجانی (رییس فعلی مجمع تشخیص مصلحت نظام) مقام معظم رهبری طی حکمی در 16 اسفندماه سال 97، آیت الله سیدابراهیم رییسی را به مدت 5 سال با عنوان رییس دستگاه قضا منصوب کرد و پس از حضور ایشان در رأس قوه قضاییه بود که اتفاقات مهم و جدی از سوی این دستگاه به ویژه در برخورد با مفاسد اقتصادی در کشور آغاز شد ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قاضی القضات جدید یک چهره نام آشنا/ کار ریاست محسنی اژه ای در قوه قضاییه تمام شد؟!

قاضی القضات جدید یک چهره نام آشنا/ کار ریاست محسنی اژه ای در قوه قضاییه تمام شد؟!