مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 تیر 1400 ساعت 12:502021-06-27اقتصادي

تست ارتعاش توسعه زیرسیستم پیشرانش ناهید 2 با موفقیت انجام شد


تست ارتعاش توسعه زیرسیستم پیشرانش ناهید 2 بر روی کل سامانه و در کنار مدل جرمی ماهواره ناهید با موفقیت انجام شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، زیرسیستم پیشرانش ناهید 2 یکی از مهم ترین زیرسیستم های ماهواره های مخابراتی است که در پژوهشکده سامانه های حمل و نقل فضایی پژوهشگاه فضایی ایران توسعه یافته است.

این زیر سیستم، اولین پیشرانش تک مولفه ای توسعه یافته در کشور است که تست های نمونه مهندسی خود را با موفقیت پشت سر گذاشته و هم اکنون در حال گذراندن تست های نمونه کیفی است.

در این پیشرانش، سوخت با عبور از روی کاتالیست توسعه داده شده در پژوهشکده تجزیه شده و به منظور عبور از نازل و تولید نیروی تراست، تولید گاز داغ می کند.

به گفته دکتر رحیم احسانی، رییس پژوهشکده سامانه های حمل و نقل فضایی، تست ارتعاش سطح کیفی بر روی کل سامانه و در کنار مدل جرمی ماهواره ناهید انجام شد و مخازن فشارگذاری نیز در شرایط کاری و عملیاتی خود قرار داشتند.

انجام تست با لحاظ تمهیدات خاص و دقیق ایمنی انجام شد و نتایج این تست، شرایط مناسب سیستم به لحاظ طراحی سازه و همچینن شیرآلات، انژکتور، کاتالیست و اتصالات را نشان داد.

به نقل از پژوهشگاه فضایی ایران، اولین شیر لچ در کشور، در پژوهشکده سامانه های حمل و نقل فضایی پژوهشگاه فضایی ایران توسعه داده شده و بر روی این سیستم پیشران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تست ارتعاش توسعه زیرسیستم پیشرانش ناهید 2 با موفقیت انجام شد

تست ارتعاش توسعه زیرسیستم پیشرانش ناهید 2 با موفقیت انجام شد